2 Minuty
Transformacja branży gier dzięki sztucznej inteligencji
W związku z rosnącym oczekiwaniem na premierę Grand Theft Auto 6 (GTA 6), eksperci branżowi prognozują, że będzie to najdroższa gra wideo w historii. Na podstawie nowych informacji od byłego dewelopera Rockstar Games przypuszcza się jednak, że kolejna odsłona serii – GTA 7 – może powstać znacznie taniej, między innymi dzięki innowacyjnym możliwościom sztucznej inteligencji (AI).
GTA 6: Najambitniejszy i najkosztowniejszy projekt gamingowy
Premiera GTA 6 zaplanowana jest na maj 2026 roku i już teraz zwiastuje przełom w branży gier komputerowych. Żaden z zapowiadanych tytułów nie dorównuje GTA 6 pod względem skali, zaawansowania technologicznego ani potencjalnego wpływu na rynek. Eksperci są zgodni, że budżet produkcji pobije wszelkie dotychczasowe rekordy, podkreślając zaangażowanie studia Rockstar w ustanawianie nowych standardów dla gier z otwartym światem.
AI w procesie tworzenia gier: szansa na obniżenie kosztów GTA 7
Patrząc w przyszłość, były techniczny deweloper Rockstar Games, pracujący wcześniej przy Vice City, San Andreas i GTA 4, podkreśla, że sztuczna inteligencja może diametralnie zmienić sposób produkcji zaawansowanych gier. Automatyzacja skomplikowanych i powtarzalnych zadań przez AI pozwoli ograniczyć zarówno czas, jak i koszty powstawania przyszłych tytułów, takich jak GTA 7. Narzędzia oparte na AI usprawniają proces tworzenia treści, proceduralne budowanie światów oraz generowanie asetów, czyniąc produkcję bardziej efektywną i ekonomiczną.
Szeroki wpływ sztucznej inteligencji na branżę gier
Wdrożenie sztucznej inteligencji w produkcji gier wideo zapowiada prawdziwą rewolucję w podejściu do dużych projektów. Automatyzacja czasochłonnych procesów oraz możliwości automatycznego generowania grafik i elementów świata gry pozwalają zespołom twórczym skoncentrować się na fabule i innowacjach w rozgrywce. Ten przełom technologiczny wpłynie na całą branżę, umożliwiając tworzenie bogatszych doświadczeń przy optymalizacji budżetów i wyznaczając nowe standardy dla przyszłości rozrywki cyfrowej.
Źródło: itresan

Komentarze