Ile powinno kosztować GTA VI? Eksperci doradzają optymalną cenę

Ile powinno kosztować GTA VI? Eksperci doradzają optymalną cenę

Komentarze

3 Minuty

Czy cena gry może przesądzić o jej sukcesie? W przypadku Grand Theft Auto VI to pytanie nabiera szczególnego znaczenia. Najnowsze analizy MIDiA Research wskazują, że ustalenie ceny na poziomie 69,99 dolarów pozwoliłoby w pełni wykorzystać potencjał sprzedażowy i rekordowe wpływy tej kultowej serii. Według ich badań, żądanie za GTA VI aż 100 dolarów mogłoby skutecznie zniechęcić graczy i ograniczyć przychody, zamiast je zwiększyć.

Dlaczego 69,99 USD to strzał w dziesiątkę – i dla graczy, i dla wydawcy

Zespół MIDiA sięgnął po technikę badań Gabor–Granger i przepytał ponad 2000 amerykańskich graczy. Wynik? 69,99 USD idealnie trafia w oczekiwania klientów – gra na tym zyska nie tylko pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy, ale i łącznych przychodów. Wyższa cena, nawet jeśli wydaje się prestiżowa, zwyczajnie odpycha kupujących. Dyskusyjna kwota 100 dolarów? Zdaniem specjalistów – to prosta droga do utraty części fanów, którzy do tej pory z serią nie rozstawali się nawet na chwilę.

Jak liczby ujawniają prawdziwe preferencje graczy

  • Aż 59% ankietowanych wykazuje zainteresowanie zakupem GTA VI – to ogromny potencjał rynkowy.
  • Przy cenie 49,99 USD aż 79% potencjalnych nabywców deklaruje chęć zakupu; jeśli cena skoczy do 149,99 USD, ten wskaźnik spada drastycznie do 16%.
  • MIDiA szacuje, że debiut gry w cenie 69,99 USD sprawiłby, że nawet 8,6% dorosłych Amerykanów sięgnęłoby po GTA VI – co przekłada się na ok. 22,9 mln sprzedanych kopii i 1,6 mld dolarów przychodu.

Czy cena gry powinna budować prestiż, czy zwiększać zysk?

Perry Gresham, lider zespołu danych w MIDiA, zwraca uwagę, że podnoszenie ceny powyżej optymalnego poziomu nie tylko ogranicza wielkość sprzedaży, ale także całkowity przychód. Można co prawda zarobić na mniejszej grupie odbiorców skłonnych płacić więcej, jednak wielu graczy zwyczajnie zrezygnuje z zakupu – a utracone wpływy będą wyższe niż ewentualne zyski. Brandon Sutton, analityk gier w MIDiA, dodaje, że szeroki zasięg GTA VI sprawia, iż jest to doskonały przykład, jak kluczowa jest odpowiednia strategia cenowa. To także przestroga dla wydawców, którzy coraz częściej kuszą się na testowanie wyższych cen premierowych blockbusterów.

Co to oznacza dla graczy i wydawców?

Dla graczy ważna wiadomość: premiera GTA VI w cenie 69,99 USD czyni tytuł szerzej dostępnym, nie zamykając drzwi przed tysiącami fanów gier akcji i otwartego świata. Z kolei dla Take-Two, jak i innych producentów i wydawców, rekomendacje MIDiA wyraźnie sugerują ostrożność – zbyt wysokie ceny na start to ryzyko, na które nie każdy może sobie pozwolić, zwłaszcza przy tak wyczekiwanych premierach.

I jeszcze jedno, co z niecierpliwością śledzą fani: początkową premierę GTA VI zapowiadano na jesień 2025 roku, lecz ostatecznie została przesunięta na 26 maja 2026. Mając na uwadze renomę studia Rockstar, gracze liczą, że ta data okaże się już niezmienna i gra pojawi się zgodnie z planem.

Źródło: wccftech

Zostaw komentarz

Komentarze