3 Minuty
Brabus przekształca Mercedes-AMG G 63 w odważnego pickupa
Firma tuningowa Brabus wzięła na warsztat najnowszego Mercedesa-AMG G 63, zamieniając go w przygodowego pickupa o nazwie Brabus XLP 800 Adventure. Model ten, stworzony jako czterokołowa wersja luksusowej konwersji 6x6, łączy indywidualizowaną karoserię, poprawione możliwości terenowe oraz znacznie zmodyfikowaną jednostkę V8. Stanowi ekskluzywną, wyprodukowaną w ograniczonej liczbie alternatywę wobec standardowej oferty G-Class.
Stylistyka i ulepszenia nadwozia
Przeróbka jest widoczna od razu: tylna linia dachu została skrócona, tworząc otwartą skrzynię ładunkową za kabiną, a reszta zestawu nadaje XLP wyjątkowy, agresywny charakter. Najważniejsze zmiany wizualne oraz praktyczne obejmują:
- Poszerzone nadkola oraz nowe zderzaki z przodu i z tyłu
- Przeprojektowaną maskę i grill, unikalne dla Brabusa
- 22-calowe felgi (9,5x22) z oponami 325/55 zapewniającymi lepszą trakcję w terenie
- Podwyższony prześwit i reling dachowy umożliwiający przewóz dodatkowego bagażu
- Listwę LED nad przednią szybą oraz dodatkowe opcje oświetleniowe
- Podświetlane, automatycznie wysuwane stopnie oraz tylne drzwi otwierane do kąta 90 stopni
Te ulepszenia są dedykowane klientom, którzy oczekują prezencji i możliwości G-Class, lecz w bardziej użytkowym i zwracającym uwagę wydaniu.

Wnętrze i wykończenie
W środku Brabus stosuje swoje charakterystyczne, indywidualne wykończenie: specjalną tapicerkę skórzaną (w prezentowanym egzemplarzu efektowny odcień turkusu), elementy z włókna węglowego oraz liczne emblematy Brabus w kabinie. Przeróbka obejmuje również praktyczne udogodnienia dopasowane do zewnętrznych zmian—ułatwiające dostęp i sprawiające, że wnętrze przypomina luksusowy kokpit, idealny zarówno do codziennej jazdy po mieście, jak i weekendowych eskapad.
Osiągi: więcej mocy, podobne tempo
Pod maską Brabus XLP 800 Adventure otrzymuje kompleksową optymalizację silnika i wybrane podzespoły, znacząco zwiększając moc względem seryjnego AMG G 63. Przypomnijmy, seryjny G 63 dysponuje podwójnie doładowanym V8 o pojemności 4.0 l, generującym 577 KM (585 PS / 430 kW) oraz 850 Nm momentu, przyspieszając od 0 do 100 km/h w około 4,5 sekundy.

Brabus podnosi moc do 800 KM (788 bhp / 588 kW) i moment obrotowy do 1 000 Nm. Maksymalny moment dostępny jest przy ok. 3600 obr./min, a moc szczytowa przy 6600 obr./min. Ze względu na zwiększoną masę i dodatkowe wyposażenie XLP jest o ok. 0,3 sekundy wolniejszy w sprincie do 100 km/h niż fabryczny G 63, a prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie, wynosi 210 km/h.
Porównanie i wycena
W zestawieniu z sześciokołowym XLP 800 6x6 Adventure—ultraekskluzywną interpretacją G-Class—czterokołowy XLP jest bardziej praktyczną, ale nadal bardzo kosztowną propozycją. Wersja 6x6 kosztuje około 1 333 774,61 € (czyli ok. 1,6 mln USD), zaś Brabus wycenia XLP 800 Adventure 4x4 na 893 532,44 € (lekko ponad 1 mln USD). Dla porównania, fabryczny Mercedes-AMG G 63 kosztuje od 186 100 USD w niektórych krajach (bez dodatkowych opłat), co pokazuje, jak tuning przenosi G-Klasę do segmentu superluksusowego.

Najważniejsze cechy:
- Indywidualna konwersja pickupa na bazie Mercedes-AMG G 63
- 788 KM i 1 000 Nm po tuningu Brabus
- Wyjątkowy szeroki body kit oraz zestaw użytkowy nadwozia
- Cena: ok. 893 532,44 € według cennika Brabus
Wybór pomiędzy efektowną wersją 6x6, a bardziej uniwersalnym 4x4 XLP zależy od potrzeb oraz budżetu nabywcy. Oba modele pokazują, jak segment luksusowych tunerów poszerzył ofertę G-Class dla kolekcjonerów i entuzjastów poszukujących jeszcze większej wyjątkowości oraz podniesionych możliwości względem oferty fabrycznej.
Źródło: autoevolution
Komentarze