Hollywoodbets pod ostrzałem za niedozwoloną reklamę hazardową kierowaną do nieletnich | Teksa.pl – Najnowsze wiadomości ze świata technologii i smartfonów
Hollywoodbets pod ostrzałem za niedozwoloną reklamę hazardową kierowaną do nieletnich

Hollywoodbets pod ostrzałem za niedozwoloną reklamę hazardową kierowaną do nieletnich

2025-07-23
0 Komentarze Anna Zielińska

3 Minuty

Hollywoodbets pod lupą za nieodpowiednie reklamy cyfrowe skierowane do nieletnich

Hollywoodbets, jeden z czołowych operatorów w branży zakładów sportowych online, znalazł się w centrum uwagi Brytyjskiego Urzędu Standaryzacji Reklam (ASA) po opublikowaniu reklamy skierowanej do nieodpowiedniej grupy wiekowej na popularnym portalu z e-sportowymi statystykami. Sytuacja ta uwidoczniła narastające trudności związane z regulacją reklam zakładów online, zwłaszcza w kontekście niepełnoletnich odbiorców oraz dynamicznie rozwijających się technologii cyfrowych.

Incydent: Platforma e-sportowa a narażenie młodzieży

10 kwietnia 2025 roku użytkownik poniżej 18. roku życia natrafił na banner promujący Hollywoodbets podczas przeglądania strony www.the-VFL.com, poświęconej statystykom Virtual Football League i EA SPORTS FC. Reklama, przedstawiająca różne dyscypliny i ofertę „DO £30 ZWROTU W DARMOWYCH ZAKŁADACH + 20 DARMOWYCH SPINÓW”, była wyraźnie skierowana do nowych graczy. Widoczne branding Hollywoodbets i wezwanie do działania „ZAREJESTRUJ SIĘ TUTAJ” jednoznacznie sugerowały zachętę do rozpoczęcia gry.

Z komunikatu ASA wynika, że reklama została wyświetlona zarejestrowanemu użytkownikowi, który nie ukończył 18 lat, co wzbudziło poważne zastrzeżenia dotyczące algorytmów reklamy cyfrowej i bezpieczeństwa platform przeznaczonych dla młodzieży. Ten przypadek podkreśla konieczność zachowania równowagi między nowoczesnymi narzędziami marketingowymi, a odpowiedzialnością cyfrową – zwłaszcza w sektorze e-sportu i zakładów bukmacherskich online.

Decyzja ASA i kontekst regulacji

Po przeprowadzeniu śledztwa ASA uznała skargę, podkreślając, że promocje hazardowe nie powinny być kierowane ani wyświetlane osobom poniżej 18. roku życia. Regulator potwierdził naruszenie przepisów Kodeksu CAP (12. edycja), w szczególności zasad 16.1, 16.3 oraz 16.3.13 dotyczących reklam hazardowych.

Komitet Praktyk Reklamowych (CAP) we współpracy z ASA powtórzył swoje zaangażowanie w ochronę konsumentów w środowiskach cyfrowych. Jest to zagadnienie coraz bardziej aktualne, ponieważ rośnie liczba użytkowników korzystających z platform do gier online i portali statystycznych. Hollywoodbets zostało oficjalnie poinformowane o naruszeniu, a organy regulacyjne opublikowały ustalenia, by szerzej edukować społeczeństwo i wyznaczać standardy odpowiedzialnej reklamy cyfrowej w branży zakładów sportowych.

Reakcja i konsekwencje dla branży

Przedstawiciele portalu The-VFL.com zaznaczyli, iż nie mają bezpośredniego wpływu na wybór reklam pojawiających się na ich stronie. Po wykryciu naruszenia, natychmiast podjęli współpracę z partnerami reklamowymi w celu usunięcia nieodpowiedniej treści. Sprawa ta ujawnia złożoną strukturę systemów reklamowych opartych na programatycznym kupowaniu reklam (programmatic advertising) oraz podkreśla konieczność stosowania efektywnych narzędzi weryfikacji wieku oraz bardziej rygorystycznych procedur emisji reklam.

W dobie rosnącej konkurencji na rynku internetowych zakładów sportowych, operatorzy muszą łączyć atrakcyjne promocje z przestrzeganiem przepisów i zasad etycznych. Ponieważ e-sport oraz gry online przyciągają coraz młodszych odbiorców, inwestowanie w skuteczne technologie targetowania reklam oraz ścisłe przestrzeganie globalnych norm regulacyjnych okazuje się dziś kluczowe. Sprawa Hollywoodbets stanowi sygnał ostrzegawczy zarówno dla marketingowców cyfrowych, jak i twórców aplikacji czy regulatorów, by bezpieczeństwo nieletnich traktować priorytetowo oraz dbać o zaufanie do branży reklamy w internecie.

Źródło: readwrite

Cześć! Mam na imię Anna i codziennie przeglądam świat technologii, aby dostarczyć Ci najnowsze i najbardziej wiarygodne informacje – wszystko w prostym języku.

Komentarze

Zostaw komentarz