3 Minuty
Udoskonalone podsumowania spotkań w Google Meet
Google ogłosiło znaczącą aktualizację swojej platformy do wideokonferencji Google Meet, które usprawnia zarządzanie kluczowymi wątkami rozmów oraz dalszymi krokami. W oparciu o funkcję „Zrób notatki za mnie”, wprowadzoną w sierpniu zeszłego roku, Google Meet wykorzystuje teraz sztuczną inteligencję Gemini do generowania zwięzłych podsumowań spotkań oraz listy działań do wykonania. Te informacje są bezpośrednio zawarte w wiadomościach e-mail z podsumowaniem, co eliminuje konieczność przechodzenia do Dokumentów Google.
Najważniejsze funkcje zaktualizowanych e‑maili z podsumowaniem
Innowacyjna funkcja „Zrób notatki za mnie” już wcześniej wspierała wielu specjalistów, automatycznie transkrybując i streszczając spotkania za pomocą zaawansowanej sztucznej inteligencji. Po ostatniej aktualizacji wiadomość e-mail, którą otrzymujesz po spotkaniu, zawiera nie tylko link do Dokumentu Google. Teraz w treści e-maila znajdziesz także syntetyczne podsumowanie spotkania oraz „sugerowane kolejne kroki”. Pozwala to szybko zapoznać się z kluczowymi informacjami i przydzielonymi zadaniami bez opuszczania skrzynki odbiorczej.

Większa kontrola dla organizatorów spotkań
Google, odpowiadając na głosy biznesu i administratorów IT, umożliwił organizatorom i współorganizatorom decydowanie, jak szeroko udostępniane są notatki ze spotkania. Organizatorzy mogą wybrać, czy podsumowania zostaną przesłane wszystkim gościom, tylko osobom z organizacji, czy wyłącznie gospodarzom i współgospodarzom. Ten wybór obowiązuje dla konkretnego spotkania oraz wszystkich jego cyklicznych odsłon, co znacznie upraszcza współpracę zespołową.
Dostępność i wdrożenie
Opisane usprawnienia oparte na AI są wdrażane stopniowo w ramach tzw. „przedłużonego wdrożenia”. Użytkownicy Google Meet mogą spodziewać się ich w ciągu najbliższych tygodni – niekiedy proces ten może potrwać ponad 15 dni w skali globalnej. Wcześniejszy dostęp do aktualizacji będą mieli użytkownicy tzw. Rapid Release przed tymi, którzy wybrali Scheduled Release. Funkcja ta dostępna jest obecnie w wybranych wersjach Google Workspace: Business Standard i Plus, Enterprise Standard i Plus, Gemini Enterprise oraz dla osób korzystających z rozszerzeń AI Meetings & Messaging.
Porównanie oraz korzyści biznesowe
W przeciwieństwie do innych narzędzi do wideokonferencji, Google Meet umożliwia bezpośredni dostęp do podsumowań spotkań w skrzynce odbiorczej. Ułatwia to zespołom zdalnym i hybrydowym szybkie reagowanie na ustalenia, poprawia efektywność realizacji zadań, minimalizuje ryzyko nieporozumień i wspiera skuteczną realizację projektów biznesowych.

Nowe narzędzia prezentacyjne wspierane przez AI
Oprócz inteligentnych e‑maili z podsumowaniem, Google Meet rozszerzył swoje możliwości prezentacyjne, pozwalając na udostępnianie materiałów bezpośrednio z kamery. Jest to szczególnie przydatne dla nauczycieli i prelegentów korzystających z kamer dokumentacyjnych, zapewniając wsparcie dla transmisji w jakości HD do 1080p przy 30 klatkach na sekundę.
Znaczenie rynkowe i przykłady wykorzystania
Dzięki wprowadzonym ulepszeniom Google Meet umacnia swoją pozycję wśród wiodących platform do wideokonferencji, konkurując z takimi usługami jak Zoom czy Microsoft Teams. Szczególnie wyróżniają się tu firmy, które stawiają na sztuczną inteligencję oraz automatyzację komunikacji w pracy. Nowe podsumowania AI i narzędzia do prezentacji zapewniają płynność współpracy zespołów, nauczycieli oraz profesjonalistów z całego świata.
Źródło: neowin

Komentarze